Slide 1

Duurzaam naar 130

Dinsdag 04 Juni 2024

Minimale impact

In 2020-2021 heeft Rijkswaterstaat er al rekening mee gehouden dat er te allen tijde teruggegaan kan worden naar een maximumsnelheid van 130 op de snelwegen. ’Ín feite is er niks veranderd, omdat je altijd al 130 mocht rijden. Rijkswaterstaat heeft toentertijd snelheidsbeperkende (onder) borden toegevoegd en op sommige stukken extra 130 borden neergezet om het voor de weggebruiker duidelijker te maken’, aldus Franka van de Gevel. ‘

Resign

Op verschillende plekken zal het weghalen van borden voldoende zijn om terug te gaan naar de 130 km/u situatie. Maar niet overal. Daar moeten borden worden vervangen of borden neergezet die einde snelheid aangeven.

En precies dat is wat met AMGI re-sign zo duurzaam mogelijk kan. Met AGMI resign hebben wij dit jaar meer dan tien duizend borden een nieuw leven gegeven en hebben hiervan onze missie gemaakt: geen enkel nieuw bord meer produceren, alleen nog maar hergebruiken!

De techniek die wij gebruiken - het volledig schoonspuiten van het aluminium met behulp van regenwater – is voor het herinrichten van de borden op de snelweg uitermate geschikt.  De borden die weggehaald worden hebben namelijk veelal een rode rand en de nieuwe borden, die einde  snelheidsbeperking aangeven, zijn wit. Doordat wij het bord volledig schoonspuiten, kan het opnieuw beplakt worden met elke kleur folie en doordat wij de folie weer direct op het aluminium plakken, gaat het bord ook weer minimaal 20 jaar mee. 

Als het zover is, nemen wij dit project samen met RWS graag onderhanden! Waarbij we per bord ook nog eens teruggave korting toepassen (dat scheelt weer voor de belastingbetaler ;))

Benieuwd hoe ons Re-sign proces eruit ziet?

Download hier de whitepaper