P+R clusterborden Rotterdam

Woensdag 16 Mei 2018

AGMI Traffic & Lighting is dé marktleider op het gebied van het produceren en leveren van inventieve en betrouwbare bewegwijzeringsproducten die in eigen beheer geproduceerd en ontwikkeld worden. Hierdoor is de klant altijd verzekerd van de nieuwste technologie welke aantoonbaar voldoet aan de gestelde normeringen. Daarnaast beschikt AGMI over een ervaren en kennisdragend dynamisch sales-, projectmanagement- en engineeringsteam om elk project succesvol te voltooien.


Opleverdatum

20 februari 2018

Opdrachtgever

Compass Infrastructuur Nederland

Samenwerkingspartners

VDL Mast Solutions
Swarco Futurit
Gaffert Veghel
Bron verkeersvoorziningen

Vraag vanuit de opdrachtgever

Het ontwikkelen, produceren en plaatsen van P+R clusterborden waarbij het bord gecombineerd dient te worden met meerdere VVX-displays en een tekstdisplay.

Waarom AGMI Traffic & Lighting?

Irene Maaskant, Technisch Manager Compass Infrastructuur Nederland: ''We hebben voor AGMI gekozen vanwege hun betrokkenheid bij het vorige P+R project en de positieve ervaringen vanuit onze opdrachtgever met AGMI.''

Hoe is het project verlopen?

Irene Maaskant, Technisch Manager Compass Infrastructuur Nederland: ''Het project is succesvol verlopen. AGMI heeft ons de mogelijkheid geboden om de displays aan te sluiten en te testen. De plaatsing van de borden en de ingebruikname is probleemloos verlopen. Wat Compass betreft dus een succesvolle samenwerking!''

Geleverde producten

We hebben in totaal acht Cradle-to-Cradle mastborden (vier grote en vier kleine) en vijf Cradle-to-Cradle ruiterborden ontwikkeld, geproduceerd en geplaatst. De vier mastborden voor de A-wegen (grootste maat 6,5m breed en 6,9m hoog met een tekstdisplay van 6,5m breed en 1,6m hoog) en de vier mastborden voor de N-wegen (3,5m breed en 2,7m hoog met een tekstdisplay van 3,5m breed en 0,75m hoog) zijn uitgevoerd met meerdere VVX-displays. De ruiterborden zijn geplaatst in verband met vervanging van eerder geplaatste P+R borden.

De plaatsing van de borden en de ingebruikname is probleemloos verlopen. Wat Compass betreft dus een succesvolle samenwerking!

Irene Maaskant, Technisch Manager Compass Infrastructuur Nederland

Bijzonderheden project 

Het project is een vervolg op het succesvolle project 'P+R Rotterdam en S-nummering' waar we nieuwe P+R bewegwijzering en S-nummering in Rotterdam ontwikkeld, geproduceerd en geleverd hebben zodat de weggebruiker op de hoogte is van de actuele hoeveelheid beschikbare parkeerplekken op de daarvoor bestemde P+R locatie. Lees hier meer over het project. 

Binnen dit project is er nauw samengewerkt met veel stakeholders. Zo is er intensief samengewerkt met VDL zodat bij ontwikkeling van de masten het koppelvlak tussen bord en mast was afgestemd. Verder heeft er een uitgebreide Factory Acceptence Test (FAT) plaatsgevonden, waarbij de borden zijn aangesloten op de verkeerscentrale in Rotterdam, zodat de volledige inwinning van gegevens getest kon worden. Er is een volledige ketentest uitgevoerd. Dit heeft als voordeel dat de borden na het aansluiten van de connectoren direct werkte na plaatsing.