Vervangen rotatielamellen A28
AGMI Traffic & Lighting is dé marktleider op het gebied van het produceren en leveren van inventieve en betrouwbare bewegwijzeringsproducten die in eigen beheer geproduceerd en ontwikkeld worden. Hierdoor is de klant altijd verzekerd van de nieuwste technologie welke aantoonbaar voldoet aan de gestelde normeringen. Daarnaast beschikt AGMI over een ervaren en kennisdragend dynamisch sales-, projectmanagement- en engineeringsteam om elk project succesvol te voltooien.
Opleverdatum
6 oktober 2017
Opdrachtgever
BAM Infra Verkeerstechniek
Vraag vanuit de opdrachtgever
Het ontwikkelen, produceren en leveren van nieuwe rotatielamellen met aangepaste beeldfiguratie voor 22 rotatielocaties op de A28. Waarom? Door het wijzigen van de maximumsnelheid op de A28, wijzigde op alle 22 locaties ook de beeldfiguratie van de rotatielamellen.
Verloop project: ''Rotatielamellen A28''
Sanne Bolder, Werkvoorbereider BAM Infra Verkeerstechniek BV; ''Het project is zeer positief verlopen. Dankzij de goede samenwerking en de meedenkende houding van AGMI Traffic & Lighting is het project snel en foutloos afgerond.
We zijn gestart met een inventarisatie om een duidelijk beeld van de bestaande situatie zoals de draairichting, de maatvoering en het type rotatiepaneel te krijgen. Om dit volgens plan uit te voeren heeft AGMI Traffic & Lighting een inventarisatieformulier opgesteld met een duidelijke checklist om zo de benodigde informatie voor de nieuw te produceren lamellen te verkrijgen.
Na een succesvolle FAT in de productie van AGMI Traffic & Lighting zijn de lamellen uitgeleverd en volgens planning vervangen''.
Geleverde producten
Nieuwe rotatielamellen voor 22 rotatielocaties ter uitwisseling van de huidige lamellen.
Het project is zeer positief verlopen. Dankzij de goede samenwerking en de meedenkende houding van AGMI Traffic & Lighting is het project snel en foutloos afgerond.
Sanne Bolder, Werkvoorbereider BAM Infra Verkeerstechniek BV
Bijzonderheden project
Om de maatvoering en de typen rotatiepanelen te achterhalen zijn we gestart met een inventarisatie die in twee nachten is uitgevoerd door BAM infra Verkeerstechniek. Tijdens deze inventarisatie zijn er foto’s gemaakt van iedere lamelzijde van het paneel en is de draairichting van het paneel gecontroleerd. VCNWN heeft op afstand de rotatiepanelen laten draaien naar de gewenste stand.
Op basis van het inventarisatierapport zijn er door BAM Infra Verkeerstechniek factsheets opgesteld die door Rijkswaterstaat gecontroleerd en goedgekeurd zijn. Vervolgens heeft AGMI Traffic & Lighting de DWG tekeningen van alle rotatielocaties gemaakt, waarna de orders vrijgegeven zijn voor productie.
Vóór uitlevering van de lamellen is er een FAT (Factory Acceptence Test) in de fabriek van AGMI Traffic & Lighting uitgevoerd. Tijdens de FAT zijn de maatvoeringen en figuraties van de lamellen gecontroleerd en goedgekeurd. In week 40 zijn de lamellen in opdracht van de BAM Infra Verkeerstechniek uitgewisseld. Dit is allemaal soepel en goed verlopen!